Breng je bedrijf in kaart

Breng je bedrijf in kaart

Bedrijfscultuur + identiteit = missie

IMG_0856 De workshops, seminars en trainingen richten zich op bedrijven die verandering wensen van de huidige situatie en de mogelijkheden willen onderzoeken om dit in kaart te brengen. Ook voor bedrijven die een gezamenlijke cultuur willen verankeren in de organisatie.

Voor wie
  • MKB-bedrijven
  • overheid
  • semioverheid
  • onderwijs
Mogelijkheden

IMG_0968Vaak is het uitgangspunt van een workshop of seminar een jaarthema, een meerjarenplan of een doelstelling die men wil realiseren. Thema’s als groei, samenwerking, innovatie, milieubewust werken, zijn vaak aan bod gekomen. Teambuilding met een gezamenlijk doel of juist een individueel leerdoel behoort ook tot de opties. Een bedrijfsworkshop, seminar of training is maatwerk. Ik bespreek met u het thema of doel dat u wilt bereiken, de wensen inzake de grootte van de groep en de locatie. Voor een deel kan dit telefonisch, maar vinden ook een persoonlijk gesprek wenselijk om het programma goed met u door te nemen.

Tijd De tijdsduur is afhankelijk van de wensen. Dit kan van een ochtend of middag van ongeveer 3 uur tot een hele dag duren. Een vervolg- of evaluatiedag behoort tot de mogelijkheden. (Zie hieronder bij vervolgtraject).

Programma  Deze dag is een ontdekkingsreis. Aan de hand van de Belevingswereld stelt men de vragen: wie zijn wij als bedrijf, wat hebben wij te bieden, wat willen wij bereiken en wat is mijn rol binnen de organisatie? Wat zeggen ons de steden Verandering, Bloei, Succes en Stress, de Oceaan van IMG_0870Mogelijkheden, Stormkust, de Bergen van Werk, de Bronnen van Inspiratie? Antwoorden hierop brengt men dit in kaart, letterlijk en figuurlijk. Dit kan individueel of als groep worden gedaan. Na afloop van de workshop of seminar worden de kaarten of kaartdelen samengevoegd en krijgen de deelnemers de gelegenheid om een toelichting te geven. Een week voor de workshop of seminar krijgen de deelnemers het verzoek om voorwerpen mee te nemen.

Resultaat Het bedrijf, organisatie of afdeling is op de kaart gezet, men weet waar men nu staat en waar men heen wil.

Deze dagworkshop is geïnspireerd op het boek ‘Atlas van de Belevingswereld’ van Jean Klare.http://www.atlasvandebelevingswereld.nl Op basis van mijn educatieve ervaringen heb ik dit programma ontwikkeld.

Vervolgtraject

IMG_0865Vaak is een seminar of workshop een mooie dag geweest. Men heeft er weer zin in om er tegenaan te gaan. Het heeft de ogen geopend, men kijkt met een frisse blik naar de oude situatie. Helaas ebt dit gevoel na verloop van tijd weg en gaat men weer over tot de orde van de dag. Idealen en plannen verstoffen. Zonde van de tijd en de kosten. Hoe is dit te voorkomen en hoe kun je het goede gevoel vast blijven houden? Door iets met de resultaten en uitkomsten te gaan doen. Het personeel, de medewerkers en collega’s dienen gehoord te worden. Allereerst kan de directie met de afdelingsmanagers de uitkomst van de kaart analyseren. De kaart biedt ook een goede mogelijkheid om als directie met de afdeling rond de tafel te gaan zitten om hun input te bespreken. Na de workshop of seminar bied ik verder de volgende mogelijkheden aan:

  •         brainstormlunch of -borrel / out of the box denken
  •         ideeënbus
  •         kijk met andere ogen naar je bedrijf
  •         het Analyse en Actieplan Spel

puijenbroek DEFINITIEF versie 3 Wat het beste is, hangt af van de situatie, het bedrijf of het doel dat men nastreeft. Daar is een routekaart voor nodig. De kaart is er reeds, maar welke route kun je het beste nemen. Als de diverse routes worden geanalyseerd, de voor- en nadelen onderzocht, kan de weg worden uitgestippeld. Kortom de routeplanner kan worden ingesteld, de TomTom voor het bedrijfsleven.

Tijd De tijdsduur van het vervolgtraject van de workshop of seminar is helemaal afhankelijk van het programma. Dit kan zijn van enkele uren tot diverse dagdelen.

 

De bedrijfsworkshops werden o.a. gegeven bij:

  • Van Puijenbroek Textiel, Goirle, seminar voor alle personeelsleden. Thema groei
  • Politie, KLPD (Korps Landelijke Politie Diensten), Driebergen, teambuilding voor het managementteam. Thema ‘Ik ga op reis, maar waarheen?
  • Van Ede & Partners, Amsterdam, groep van individuele cliënten die in hun outplacementtraject zaten
  • La Verna, Amsterdam, Franciscaans Spiritueel centrum, workshop voor individuele deelnemers
  • Atelier De drie Spijkers, De Rijp, workshop voor geïnteresseerden
Meer informatie?

Ga voor meer informatie naar contact.